Женева 2018: в шинах Goodyear з'явився живий мох


Опубликованно 26.04.2018 03:39

Женева 2018: в шинах Goodyear з'явився живий мох

Компанія Goodyear представила на Женевському автосалоні дві нові розробки: прототип шини для електромобілів EfficientGrip Performance і концептуальну шину Goodyear Oxygene. Всередину шини Oxygene конструктори вживили живий мох, який буде виробляти електрику, очищати повітря міст і допомагати налаштувати з'єднання з інтернетом.

Шина Goodyear Oxygene вийшла незвичайною навіть за мірками концепту через оригінальної конструкції. Вона поглинає вологу з дороги завдяки спеціальним протектором і «вдихає» вуглекислий газ з повітря, а справжній живий мох в боковині трансформує його на кисень за допомогою фотосинтезу. Крім цього Oxygene має не пневматичну конструкцію, яка створюється методом 3D-друку гумовим порошком з перероблених шин. Як пояснили в компанії Goodyear, легка амортизуюча конструкція забезпечує тривалу експлуатацію без проколів та інших пошкоджень.

Крім цього шина Oxygene збирає енергію, що генерується під час фотосинтезу, для живлення вбудованої електроніки, включаючи датчики телеметрії, блок обробки даних і персоналізовану світлову смугу на боковині шини. Остання вміє перемикати кольору, попереджаючи учасників дорожнього руху про маневр автомобіля.

Друга новинка компанії Goodyear — прототип нової шини EfficientGrip Performance. Це нова модель для електромобілів, яка повинна надійти в продаж у 2019 році. Її ключовими особливостями названий збільшений в порівнянні з сучасними моделями легкових шин термін служби і збільшений запас інерційного ходу.

Збільшення пробігу досягнуто за рахунок особливого дизайну протектора. Тонкі ламелі створюють більша пляма контакту шини з дорожньою поверхнею, ніж традиційні радіальні канавки. Маючи велику площу контакту з дорогою, автомобіль може краще справлятися зі значним обертовим моментом, зберігаючи при цьому високу продуктивність на сухому і мокрому покритті. Малюнок протектора також перешкоджає проникненню звукових хвиль в канавки, зменшуючи шум усередині шини і зовні.

Геометрія перерізу шини EfficientGrip Performance була оптимізована для підтримки додаткової ваги електромобіля, більш важкого через батареї. При цьому, зазначили розробники, для високої продуктивності збережена оптимальна глибина протектора. У той же час збільшений запас інерційного ходу досягається за рахунок підбору матеріалів протектора. Додатково до цього боковина шини спеціально розроблена для зменшення аеродинамічного опору, а більш легкий профіль шини знижує інерційні моменти при обертанні (ефект маховика), що сприяє зниженню споживання енергії.

Джерело: Goodyear


banner14

Категория: Авто