Гран-прі Бразилії: Мерседеси припливли першими


Опубликованно 31.03.2018 07:06

Гран-прі Бразилії: Мерседеси припливли першими

Передостанній, бразильський, етап сезону вийшов зім'ятим через перманентного дощу і багаторазових зупинок. І так і не назвав ім'я чемпіона світу 2016 року. Так, Льюїс Хемілтон в одну хвіртку виграв вже третю гонку поспіль, але Ніко Росберг щоразу акуратно фінішує слідом, зберігаючи очковий відрив.

Не те що б рясні опади - велика рідкість для субтропічної Бразилії. Але на цей раз обливало настільки інтенсивно, що ближче до старту гонки дренажна система "Интерлагоса" перестала справлятися зі своїми прямими обов'язками. Досить сказати, що пілоти не могли уникнути аквапланування навіть на прогревочном колі: Ромен Грожан і зовсім расколотил свій Haas по дорозі до стартовій решітці. Все що могли зробити організатори в цій ситуації - відтягнути початок гран-прі на 10 хвилин плюс дати старт не з місця, а "сходження" - за автомобілем безпеки, щоб уникнути завалу в дебюті гонки. Тим самим убивши чи не головну інтригу - адже єдиним слабким місцем домінуючих у цьому сезоні "мерседесів" час від часу пробуксовывающие на старті зчеплення.

 

Втім, без несподіванок і аварій не обійшлося. Сейфеті-кар, водив за собою пелетон цілих 8 кіл, "повернувся в стрій" вже на 13-му витку з-за аварії Маркуса Еріксона (Sauber). Ледве він зарулил в бокси, як гран-прі і зовсім зупинили - розбитий Ferrari Кімі Райкконена перегородив трасу на виїзді на стартову пряму, тобто біля доріжки, що веде в бокси.

«Нинішні дощові шини починають аквапланировать дуже рано, навіть коли дощ не такий вже сильний. - фін звалив всю провину Pirelli. - Ми говорили про це багато разів, але нічого не змінилося. Покришки інших виробників справлялися з подібними умовами без проблем, ніякого аквапланування не виникало".

Рестарт гран-прі дали через пів години і знову слідом за пейс-каром. І знову все тривало лічені кола - судді все таки вирішили взяти паузу. Найбільш гарячі голови вже почали підраховувати очки - як зміниться підсумкова таблиця чемпіонату якщо відновлення не буде. Адже за регламентом при достроковому припиненні гонки (і якщо до того часу пройдено менше 3/4 дистанції), першій десятці нараховується тільки половина від належних очок.

І все ж бразильський етап відновився і навіть вклався в тригодинні рамки, проїхавши весь покладений кілометраж. Правда, ім'я переможця можна було оголошувати заздалегідь, бо вкотре суперництво Хемілтона і Росберга обмежилося кваліфікаційними заїздами. Програвши чинному чемпіону 0,1 секунду, лідер чемпіонату в гонці так жодного разу не спромігся випередити британця. Ніко можна зрозуміти - необхідний запас дозволяє йому мінімізувати ризики і стати чемпіоном "за очками", як би феєрично не виступав опонент.

Та побачили б ми в Сан-Паулу черговий етап з парою незмінно лідирують "срібних стріл", якби не плюющий на командні директиви Макс Ферстаппена. Перед гонкою глава Mercedes GP Тотті Вольф зателефонував батькові, єдиному хто має вплив на 19-річного пілота, і попросив того напоумити сина "не втручатися в чемпіонську боротьбу". Що зробив MadMax? При першій же можливості кинувся в атаку на Росберга, який вважав за краще пропустити голландця. На жаль, Ферстаппен став мимовільною жертвою тактичних ігор Red Bull. Австрійці протягом усього сезону намагаються компенсувати відставання від лідерів за рахунок більш ефективної стратегії. І, схоже, загралися. Втім, не тільки вони.

 

У той час як "мерседеси" перевзувалися виключно під час зупинок гонки, всі інші команди намагалися розіграти шинну карту, угадавши послаблення дощу і поміняти покришки для сильного дощу на проміжні. Заманив у бокси своїх пілотів і Red Bull. Австрійський колектив можна зрозуміти - стабільними фінішами на 3-4 місцях він вже зарезервував собі "срібло" і був вільний експериментувати з тактикою. Але подальші події демонструють стратегію для своїх пілотів "червоним бикам" потрібно було як мінімум розділити.

Незабаром дощ посилився і зворотний транзакція відкинула Ферстаппена, і його партнера Даніель Ріккьярдо в ар'єргард пелетону. І якщо більш досвідчений австралієць забарився на обгоні середняків, то Макс видав справді чемпіонський спурт. З 16-ї позиції він прорвався на 3-ю, по дорозі продемонструвавши фантастичне володіння болідом. Голландець вибирав для обгонів такі траєкторії, за якими не їздив взагалі ніхто. Складалося враження, що він не керує болідом на залитій водою трасі, а грає в Need for speed Ну а те, як він, послизнувшись на поребрике, холоднокровно отрулил від, здавалося б, неминучого зіткнення з відбійником, взагалі мало зрозуміле. Таке краще один раз побачити: https://www.youtube.com/watch?v=pabgUUt6G3Q

 

Не такий видовищний, але від того не менш вагомий подвиг здійснив для Sauber Феліпе Наср. Його болід настільки поганий, що навіть на домашній трасі бразилець кваліфікувався останнім. Але відмінно знаючи характер місцевих пасатів, прийняв єдино правильне рішення - не витрачати час на піт-стопи, тобто переобувался виключно під червоними прапорами - під час зупинок гонки. В підсумку майже половину гран-прі він протримався у другій п'ятірці. І таки заробив перші в сезоні очки для своєї дихаючої на ладан команди. Які стануть для неї воістину золотими - навряд чи іншої завзятий аутсайдер - Manor - зможе відігратися на останньому етапі в Абу Дабі. А значить замкне кубок конструкторів і не отримає $30 міл. призових від FOM. Остання команда традиційно не отримує взагалі нічого.

 

А ось головний улюбленець уболівальників Феліпе Маса ні чим не зміг порадувати своїх вболівальників. Для нього це був останній домашній етап Ф-1, але на 48-му колі віце-чемпіон безславно світу розбив свій Williams...

Отже, ім'я чемпіона ми дізнаємося не раніше 27 листопада. Що б стати чемпіоном, Хемілтону необхідно не тільки вигравати, але і сподіватися що Росберг фінішує не нижче третьої позиції - зараз їх розділяє 12 очок. І все говорить про те, що Ніко знову постарається мінімізувати всі ризики.

Результати гран-прі Бразилії

 

Пілот

Болід

Час

1

Льюїс Хемілтон

Mercedes

3:01:01.335

2

Ніко Росберг

Mercedes

+11.455

3

Макс Ферстаппен

Red Bull

+21.481

4

Серхіо Перес

Force India

+25.346

5

Себастьян Феттель

Ferrari

+26.334

6

Карлос Сайнс-молодший

Toro Rosso

+29.160

7

Ніко Хюлкенберг

Force India

+29.827

8

Даніель Ріккьярдо

Red Bull

+30.486

9

Феліпе Наср

Sauber

+42.620

10

Фернандо Алонсо

МсLaren

+44.432

11

Валттері Боттас

Williams

+45.292

12

Естебан Вікон

Manor

+45.809

13

Данило Квят

Toro Rosso

+51.192

14

Кевін Магнуссен

Renault

+51.555

15

Паскаль Верляйн

Manor

+60.498

16

Дженсон Баттон

McLaren

+81.994

 

Особистий залік

 

Пілот

Команда

Очки

1

Ніко Росберг

Mercedes

367

2

Льюїс Хемілтон

Mercedes

355

3

Даніель Ріккьярдо

Red Bull

246

4

Себастьян Феттель

Ferrari

197

5

Макс Ферстаппен

Toro Rosso/Red Bull

192

6

Кімі Райкконен

Ferrari

178

7

Серхіо Перес

Force India

97

8

Валттері Боттас

Williams

85

9

Ніко Хюлькенберг

Force India

66

10

Фернандо Алонсо

МсLaren

53

11

Феліпе Маса

Williams

51

12

Карлос Сайнс-молодший

Toro Rosso

46

13

Ромен Грожан

Haas

29

14

Данило Квят

Red Bull/Toro Rosso

25

15

Дженсон Баттон

McLaren

21

16

Кевін Магнуссен

Renault

7

17

Феліпе Наср

Sauber

2

18

Джоліон Палмер

Renault

1

19

Паскаль Верляйн

Manor

1

20

Стоффель Вандорн

МсLaren

1

 

Командний залік

 

 

 

1

Mercedes AMG F1 Team

722

2

Red Bull Racing

446

3

Scuderia Ferrari

375

4

Sahara Force India F1 Team

163

5

Williams Martini Racing

136

6

McLaren Honda Formula 1 Team

75

7

Scuderia Toro Rosso

63

8

Haas F1 Team

29

9

Renault Sport Formula 1 Team

8

10

Sauber

2

11

Manor Racing MRT

1


banner14

Категория: Автоспорт