Затишшя перед бурею?
Опубликованно 25.05.2019 10:40
Всього в сьомий раз у 67-річної історії Ф-1 один з його етапів пройшов без сходів і мало-мальских аварій. А адже до кінця сезону залишилося всього нічого і пристрасті всередині пелетону повинні кипіти як ніколи.
У японського гран-прі крім загальної була і власна, "фірмова" інтрига. Справа в тому що останні два роки в кваліфікації на "Сузукі" переміг Ніко Росберг. І обидва рази він програвав Льюїсу Хемілтону, який і ставав чемпіоном світу. Ось і на цей раз німець виграв всі три тренування і взяв черговий поул, випередивши британця на 0,013 секунди. Слідом вряди-годи кваліфікувалися пілоти Ferrari, причому вони відстали від "срібних стріл" куди менше, ніж відірвалися від "редбулловцев". Але і Себастьян Феттель, і Кімі Райкконен проштрафилися: німець втратив три позиції за аварію на попередньому етапі, фін — п'ять за зміну коробки передач. Що може бути більш інтригуючим ніж швидкі пілоти, що стартують з кінця десятки? Тільки фактор дощу, імовірність появи якого в передгір'ї Фудзі завжди висока - поза синоптичних прогнозів. Кваліфікація пройшла під пильним наглядом свинцевих хмар, але небеса тільки один раз - вночі напередодні гонки. Причому через нерівномірне просихання полотна права, парна сторона стартової решітки виявилася помітно вологіше лівої. І Хемілтону домігся виділення пари будівельників з промисловими фенами, які хвилин двадцять сушили асфальт. Але нічого не допомогло: чинний чемпіон знову не зміг упоратися з хитромудрим мерседесовским зчепленням. Статистика свідчить, що Ніко і Льюїс 10 разів стартував з першого ряду і тільки двічі зберігали позиції до кінця першого кола. Ось і на цей раз Хем рушив не пізніше сусідів, але болід набирав темп гірше всіх. Причому провал з другої відразу на 8-ю позицію зіпсував початок гонки не тільки йому, але і стояв слідом "редбулловцу" Даніелю Ріккьярдо. А ось Феттелю старт вдався як нікому - німець одним махом випередив п'ятьох суперників, примостившись у хвіст Ніко і Максу Ферстаппену. Більш того, після другого піт-стоп Росберга Себ навіть очолив пелетон - він як раз витискав все з свого SF16-H щоб забезпечити заділ перед візитом в бокси і залишитися попереду стрімко накатывающегося Хема.
Непоступливі юніори
На жаль, чотириразовий чемпіон світу ні з того ні з сього "застряг" за непоступливим аутсайдером Паскалем Верляйном з молодіжної програми Mercedes Junior, позичений в клієнтський Manor. Дуже хочеться вірити, що новий господар формули-1, медіамагнат Джон Мелоун здогадається пустити окремим каналом радіопереговори пілотів зі своїми командами. Бо вони дозволяють поглянути на героїв Ф-1 зовсім з іншої точки зору: той же Феттель в Японії вів себе як скиглій. Навіть завжди "політкоректний" Renault не зміг залишитися осторонь: прямо під час гонки французи на своєму Twitter-акаунті запустили "голосовалку" а-ля що найбільше бісить Себа. Передплатники були як ніколи єдині: німця не так бісять кругові, як «весь світ». Але сміх сміхом, а ця затримка коштувала Феттелю як мінімум подіуму, бо обганяти на "Сузукі" ані трохи не легше, ніж на картинговом "Хунгарорінзі". Як і очікувалося, контратаки ні до чого ні привели, і незабаром Себ став відставати все більше, віддавши перевагу очки за 4-ту позицію. У свою чергу Хем так і не зміг пройти Ферстаппена - 19-річний голландець зачинив хвіртку настільки коректно і жорстко, що Льюїс ледь не полетів в відбійники. І так же віддав перевагу славі самурая "бронзову" синицю в руках.
Після гонки Mercedes подав протест на оборонні дії пілота Red Bull, приводів вважати порушення параграфа 27.5 було предостатньо. та й оформити третій поспіль Кубок Конструкторів куди приємніше переможним дублем. Проте на прохання самого Хема протест був відкликаний.
33 нещастя
У підсумку за чотири гонки до кінця сезону отримано відповідь тільки на один чемпіонський питання. Причому на найочевидніший - ну хто сумнівався в черговий командну перемогу "срібних стріл"? Інша справа що "японське" благородство може відгукнутися Хемілтону чемпіонським золотом. Адже його відставання розміром в 33 очки перетворюють Росберга в єдиного претендента. Бо навіть якщо Льюїс виграє всі гонки, Ніко достатньо буде фінішувати слідом. І навіть у разі заміни коробки передач, можна буде разок опуститися до третьої позиції. А ось у Льюїса ні права на помилку, ні на благородні жести не залишилося...
Результати Japanese Grand Prix. Автодром Suzuka Circuit. 9 жовтня.
Місце
Пілот
Болід
Час
1
Ніко Росберг
Mercedes
1:26:43.333
2
Макс Ферстаппен
Red Bull
+4.978
3
Льюїс Хемілтон
Mercedes
+5.776
4
Себастьян Феттель
Ferrari
+20.269
5
Кімі Райкконен
Ferrari
+28.370
6
Даніель Ріккьярдо
Red Bull
+33.941
7
Серхіо Перес
Force India
+57.495
8
Ніко Хюлкенберг
Force India
+59.177
9
Феліпе Маса
Williams
+97.763
10
Валттері Боттас
Williams
+98.323
11
Ромен Грожан
Haas
+99.254
12
Джоліон Палмер
Renault
+ 1 коло
13
Данило Квят
Toro Rosso
+ 1 коло
14
Кевін Магнуссен
Renault
+ 1 коло
15
Маркус Еріксон
Sauber
+ 1 коло
16
Фернандо Алонсо
МсLaren
+ 1 коло
17
Карлос Сайнс-молодший
Toro Rosso
+ 1 коло
18
Дженсон Баттон
McLaren
+ 1 коло
19
Феліпе Наср
Sauber
+ 1 коло
20
Естебан Гутьєррес
Haas
+ 1 коло
21
Естебан Вікон
Manor
+ 1 коло
22
Паскаль Верляйн
Manor
+ 1 коло
Категория: Автоспорт