Гран-прі Мексики: Зомбі-апокаліпсис. 19 серія
Опубликованно 27.05.2019 01:20
Проводити гран-прі в Мехіко напередодні популярного в тих краях "дня мертвих" - безпрограшний маркетингове рішення. Натовпи загримованих в зомбі глядачів тільки підсилюють ефект від однієї з найбільш нетипових гонок, що проходить в розрідженому гірському повітрі на слизькій, курною і дуже швидкісній трасі. Але самі пілоти влаштували такі мексиканські пристрасті, що на інших спецефектах можна було заощадити.
Якби календар чемпіонату становив Red Bull Racing, чемпіон Ф-1 в частині креатури, напевно залишився у своїх термінах тільки мексиканський гран-прі. Австрійці своєю появою гарненько струснули надто вже політкоректний паддок, радіючи самі і звеселяючи інших. Чого варто тільки традиційне купання в басейні голого шефа RBR Крістіана Хорнера. Не менш характерний приклад - випуск журналу Red Bull Bulleten, який вголос читає вся Формула-1 " на чолі з босом Ferrari Мауріціо Аррівабене. А адже в "бюлетені" королі газованої води сміялися над іншими ані трохи не менше ніж над собою. Але при цьому не забували розповідати про красивих перемоги своїх конкурентів. Своїх-то перший час не було. З настанням чемпіонської жнив Себастьяна Феттеля (2010-2013 рр..), а значить і психологічних війн, креативу, звісно, поменшало.
Але споювання конкурентів брютом з пітного черевика виявилося не єдиною розвагою "червоних биків" нинішнього сезону. Напередодні гран-прі фізіономії Даніель Ріккьярдо і Макса Ферстаппена загримували відповідним для святкування дня мертвих".
Причому традиційної фотосесією справа не обмежилася - пілоти залишалися в образі навіть коли залишали автодром, ставши самими головними шоу-стоперами.
На жаль, ні чим іншим привернути увагу вони не могли - першу скрипку в тренуваннях грали їхні головні конкуренти з табору Ferrari, з якими ведеться непримиренну битву за "срібло" після "срібних стріл".
Але недовго - в суботу розпогодилося, асфальт прогрілося до +19 до +27 град, траєкторія розчистилась. І запала ні у Себастьяна Феттеля, ні у Кімі Райкконена на фінальний сегмент кваліфікації не вистачило. Інша справа що звичні на попередніх етапах 6-е і 7-е місця в Мексиці виглядали справжнім розчаруванням. Тим більше що "Скудерія" програла не тільки пілотам Mercedes і RBR, але і Ніко Хюлькенбергу з Force India.
Злочини без покарань
Схоже, Льюїс Хемілтон справді позбувся проблем з проскальзывающим на старті зчепленням. Другу гонку поспіль чинний чемпіон починає з поула і встигає до першого повороту розігнатися так що стає недосяжним. На автодромі імені братів Родрігес" він навіть трохи перестарався, раллийному наскрізь пролетівши зв'язку перших поворотів. А ось стартував слідом Ніко Росберг покинув трасу не з власної волі - за межі полотна його буквально вичавив Ферстаппен. Дивно, але судді закрили очі на обидва інциденти, при цьому оштрафувавши на 5 секунд Карлоса Сайнса (Toro Rosso), схожим маневром відтіснившего на узбіччя McLaren Фернандо Алонсо.
Швидше за все стюарди міркували наступним чином: Льюїс в той момент не захищав позицію і не здобув перевагу, оскільки коли повернувся на трасу зняв ногу з педалі газу, даючи пелетону наздогнати себе. Крім того в першому повороті не поділили трасу Haas Естебана Гутьєрреса і Manor Паскаля Верляйна, прихватившие з собою ще й Sauber Маркуса Еріксона. Так що safety-car в будь-якому випадку обнулив все те перевагу, яке Хем зміг би отримати з-за зрізання. Але то судді. А Ферстаппен той прецедент безкарності зрозумів по своєму.
З лідерів скористався можливістю швидко перевзутися тільки Ріккьярдо. Ставши на перший час головним виробником контента, обганяючи суперників пачками. Причому настільки легко і невимушено, що експерти стали задаватися питанням - чи зможе Ден доїхати на цих шинах до фінішу? Бо після першого планового піт-стопа (12-15 кола) пілоти з подивом для себе виявили, що Medium відмінно підходить під мексиканський асфальт і цілком дозволять обійтися без другого візиту в бокси.
До того часу лідирував який пересидів всіх на "софті" Феттель - німець звернув у бокси тільки на 32 колі. Але так і не встиг забезпечити собі необхідний заділ і повернувся в пелетон лише 6-м і на час випав з поля ренію режисерів. До того часу сосредоточившихся на обгоні Хемілтоном і Росберг кругових. І відчайдушними спробами Ферстаппена дістати хоча б одного з них. На 50-му колі голландець, завдяки стримуючого фактуру в особі непоступливого Сайнса, таки наздогнав Ніко. І, виправдовуючи свій нік Mad Max, тут же кинувся в атаку. Але промахнувся з точкою гальмування, промазав мимо повороту і знову відкотився назад. В "обійми" буквально летять на куди більш свіжій гумі Феттеля і Ріккьярдо. За три кола до фінішу, обороняючи позицію від Себастьяна, летючий голландець знову перетормозил. І в кращих традиціях Хемільтона та в тому ж самому місці - зв'язці послестартовых поворотів - проїхав по прямій. Команда тут же попередила його про необхідність повернути позицію.
19-річний шибайголова, зрозуміло, голос розуму проігнорував. І тут прорвало зазвичай стриманого Феттеля, який вибухнув в радіоефірі аж тирадою, в тому числі на адресу директора гонки Чарлі Уайтинга. Сенс якої давно відомий: якщо ФІА не зупинить цього ненормального, бути біді.
Третій зайвий
У підсумку Ферстаппен, благополучно дістався до фінішу слідом за двома "срібними стрілами", тільки в кімнаті відпочинку, де пілоти чепуряться перед виходом на подіум, дізнався про своє 5-секундному штраф. Який коштував йому не тільки мексиканської "бронзи", але і 4-го місця. І у церемонії обливання шампанським брав участь вже Феттель. Справедливість перемогла? Але ненадовго: через 3 години штраф навісили і німцю - "за зміну траєкторії на гальмуванні". На фінальному колі він як міг захищався від атак Ріккардо. І на 5-ту сходинку тепер приземлився вже Себастьян. Пікантність ситуації в тому, що німця покарали 10-скундным пенальті за те, за що він вже пів сезону критикував Ферстаппена - за систематичне зміщення перед суперником на гальмуванні. І свого домігся Себ - якраз напередодні мексиканського етапу в правилах прописали заборону, який він першим порушив.
Останнє пробач
Феттеля можна якщо не виправдати, то зрозуміти - Макс веде себе так зухвало з мовчазної згоди ФІА. "Ферстаппен їде ніби знаходиться у відеогрі. - прокоментував дії голландця чемпіон Ф-1 1997 року Жак Вільньов. - Він немов кидає кулю в боулінгу і дивиться, що з цього вийде".
Але ні праведного гніву, ні конструктивної критики з боку Феттеля після фінішу ми так і не почули. Замість того що б ще раз підняти тему безкарності молодика, Себ наввипередки зі своїм шефом бігав перед усіма вибачатися. А потім ще й написав у федерацію гарантійне лист - мовляв, більше ніколи і з Максом сам все залагоджу. Хоча давно зрозуміло що проблема Ф-1 - якраз у самій системі прийняття покарань, відданих на відкуп стюардів на місцях. Із-за того що вони постійно змінюються, за одні і ті ж дії пілоти на різних трасах отримують часом діаметрально протилежні покарання.
Четвертий у жовтні (і третій поспіль) етап, як і очікувалося, виграв Хемілтон. При повному потуранні з боку Росберга, навіть не намагався атакувати. Втім, при таких розкладах не особливо зрозуміло хто саме зробив більший крок до завоювання титулу. Льюїсу за раніше необхідно тільки перемагати, а Ніко досить "срібла" і "бронзи". Питання в іншому - в черговий раз ми не побачили боротьби на рівних, складається враження ніби перед стартом пілоти Mercedes розігрують між собою "жереб домінування".
Зате за кількістю перемог Хем зрівнявся з чотириразовим Аленом Простом - в обох по 51. Більш того, британець повторив рекорд Міхаеля Шумахера, який протримався з десяток років - перемоги на 23 різних трасах.
Якщо з долею першого місця все так само невизначено, то ім'я першого "з інших" вже відомо. Став третім і останнім "бронзовим" призером мексиканського етапу, Ріккьярдо заодно гарантувавши собі і третє місце за підсумками сезону. Причому це його 15-ю поспіль фініш в окулярах.
Пілот
Болід
Час
1
Льюїс Хемілтон
Mercedes
1:40:31.402
2
Ніко Росберг
Mercedes
+8.354
3
Даніель Ріккьярдо
Red Bull
+20.858
4
Макс Ферстаппен
Red Bull
+21.323
5
Себастьян Феттель
Ferrari
+27.313
6
Кімі Райкконен
Ferrari
+49.376
7
Ніко Хюлкенберг
Force India
+58.891
8
Валттері Боттас
Williams
+65.612
9
Феліпе Маса
Williams
+76.206
10
Серхіо Перес
Force India
+76.798
11
Маркус Еріксон
Sauber
+ 1 коло
12
Дженсон Баттон
McLaren
+ 1 коло
13
Фернандо Алонсо
МсLaren
+ 1 коло
14
Джоліон Палмер
Renault
+ 1 коло
15
Феліпе Наср
Sauber
+ 1 коло
16
Карлос Сайнс-молодший
Toro Rosso
+ 1 коло
17
Кевін Магнуссен
Renault
+ 1 коло
18
Данило Квят
Toro Rosso
+ 1 коло
19
Естебан Гутьєррес
Haas
+ 1 коло
20
Ромен Грожан
Haas
+ 1 коло
21
Естебан Вікон
Manor
+ 2 кола
Чемпіонат світу
Місце
Гонщик
Країна
Команда
Очки
1
Ніко Росберг
Німеччина
Mercedes
349
2
Льюїс Хемілтон
Великобританія
Mercedes
330
3
Даніель Ріккьярдо
Австралія
Red Bull
242
4
Себастьян Феттель
Німеччина
Ferrari
187
5
Кімі Райкконен
Фінляндія
Ferrari
178
6
Макс Ферстаппен
Нідерланди
Toro Rosso/Red Bull
177
7
Серхіо Перес
Мексика
Force India
85
8
Валттері Боттас
Фінляндія
Williams
85
9
Ніко Хюлкенберг
Німеччина
Force India
60
10
Феліпе Маса
Бразилія
Williams
51
11
Фернандо Алонсо
Іспанія
МсLaren
42
12
Карлос Сайнс-молодший
Іспанія
Toro Rosso
38
13
Ромен .Грожан
Франція
Haas
29
14
Данило Квят
Росія
Red Bull/Toro Rosso
25
15
Дженсон Баттон
Великобританія
McLaren
21
16
Кевін Магнуссен
Данія
Renault
7
17
Джоліон Палмер
Великобританія
Renault
1
18
Паскаль Верляйн
Німеччина
Manor
1
19
Стоффель Вандорн
Бельгія
МсLaren
1
Кубок конструкторів
Місце
Команда
Мотор
Очки
1
Mercedes AMG F1 Team
Mercedes
679
2
Red Bull Racing
TAG Heuer (Renault)
427
3
Scuderia Ferrari
Ferrari
365
4
Sahara Force India F1 Team
Mercedes
145
5
Williams Martini Racing
Mercedes
136
6
McLaren Honda Formula 1 Team
Honda
74
7
Scuderia Toro Rosso
Ferrari
55
8
Haas F1 Team
Ferrari
29
9
Renault Sport Formula 1 Team
Renault
8
10
Manor Racing MRT
Mercedes
1
Категория: Автоспорт