Гран-прі Бразилії: Мерседеси припливли першими
Опубликованно 31.05.2019 08:55
Передостанній, бразильський, етап сезону вийшов зім'ятим через перманентного дощу і багаторазових зупинок. І так і не назвав ім'я чемпіона світу 2016 року. Так, Льюїс Хемілтон в одну хвіртку виграв вже третю гонку поспіль, але Ніко Росберг щоразу акуратно фінішує слідом, зберігаючи очковий відрив.
Не те що б рясні опади - велика рідкість для субтропічної Бразилії. Але на цей раз обливало настільки інтенсивно, що ближче до старту гонки дренажна система "Интерлагоса" перестала справлятися зі своїми прямими обов'язками. Досить сказати, що пілоти не могли уникнути аквапланування навіть на прогревочном колі: Ромен Грожан і зовсім расколотил свій Haas по дорозі до стартовій решітці. Все що могли зробити організатори в цій ситуації - відтягнути початок гран-прі на 10 хвилин плюс дати старт не з місця, а "сходження" - за автомобілем безпеки, щоб уникнути завалу в дебюті гонки. Тим самим убивши чи не головну інтригу - адже єдиним слабким місцем домінуючих у цьому сезоні "мерседесів" час від часу пробуксовывающие на старті зчеплення.
Втім, без несподіванок і аварій не обійшлося. Сейфеті-кар, водив за собою пелетон цілих 8 кіл, "повернувся в стрій" вже на 13-му витку з-за аварії Маркуса Еріксона (Sauber). Ледве він зарулил в бокси, як гран-прі і зовсім зупинили - розбитий Ferrari Кімі Райкконена перегородив трасу на виїзді на стартову пряму, тобто біля доріжки, що веде в бокси.
«Нинішні дощові шини починають аквапланировать дуже рано, навіть коли дощ не такий вже сильний. - фін звалив всю провину Pirelli. - Ми говорили про це багато разів, але нічого не змінилося. Покришки інших виробників справлялися з подібними умовами без проблем, ніякого аквапланування не виникало".
Рестарт гран-прі дали через пів години і знову слідом за пейс-каром. І знову все тривало лічені кола - судді все таки вирішили взяти паузу. Найбільш гарячі голови вже почали підраховувати очки - як зміниться підсумкова таблиця чемпіонату якщо відновлення не буде. Адже за регламентом при достроковому припиненні гонки (і якщо до того часу пройдено менше 3/4 дистанції), першій десятці нараховується тільки половина від належних очок.
І все ж бразильський етап відновився і навіть вклався в тригодинні рамки, проїхавши весь покладений кілометраж. Правда, ім'я переможця можна було оголошувати заздалегідь, бо вкотре суперництво Хемілтона і Росберга обмежилося кваліфікаційними заїздами. Програвши чинному чемпіону 0,1 секунду, лідер чемпіонату в гонці так жодного разу не спромігся випередити британця. Ніко можна зрозуміти - необхідний запас дозволяє йому мінімізувати ризики і стати чемпіоном "за очками", як би феєрично не виступав опонент.
Та побачили б ми в Сан-Паулу черговий етап з парою незмінно лідирують "срібних стріл", якби не плюющий на командні директиви Макс Ферстаппена. Перед гонкою глава Mercedes GP Тотті Вольф зателефонував батькові, єдиному хто має вплив на 19-річного пілота, і попросив того напоумити сина "не втручатися в чемпіонську боротьбу". Що зробив MadMax? При першій же можливості кинувся в атаку на Росберга, який вважав за краще пропустити голландця. На жаль, Ферстаппен став мимовільною жертвою тактичних ігор Red Bull. Австрійці протягом усього сезону намагаються компенсувати відставання від лідерів за рахунок більш ефективної стратегії. І, схоже, загралися. Втім, не тільки вони.
У той час як "мерседеси" перевзувалися виключно під час зупинок гонки, всі інші команди намагалися розіграти шинну карту, угадавши послаблення дощу і поміняти покришки для сильного дощу на проміжні. Заманив у бокси своїх пілотів і Red Bull. Австрійський колектив можна зрозуміти - стабільними фінішами на 3-4 місцях він вже зарезервував собі "срібло" і був вільний експериментувати з тактикою. Але подальші події демонструють стратегію для своїх пілотів "червоним бикам" потрібно було як мінімум розділити.
Незабаром дощ посилився і зворотний транзакція відкинула Ферстаппена, і його партнера Даніель Ріккьярдо в ар'єргард пелетону. І якщо більш досвідчений австралієць забарився на обгоні середняків, то Макс видав справді чемпіонський спурт. З 16-ї позиції він прорвався на 3-ю, по дорозі продемонструвавши фантастичне володіння болідом. Голландець вибирав для обгонів такі траєкторії, за якими не їздив взагалі ніхто. Складалося враження, що він не керує болідом на залитій водою трасі, а грає в Need for speed Ну а те, як він, послизнувшись на поребрике, холоднокровно отрулил від, здавалося б, неминучого зіткнення з відбійником, взагалі мало зрозуміле. Таке краще один раз побачити: https://www.youtube.com/watch?v=pabgUUt6G3Q
Не такий видовищний, але від того не менш вагомий подвиг здійснив для Sauber Феліпе Наср. Його болід настільки поганий, що навіть на домашній трасі бразилець кваліфікувався останнім. Але відмінно знаючи характер місцевих пасатів, прийняв єдино правильне рішення - не витрачати час на піт-стопи, тобто переобувался виключно під червоними прапорами - під час зупинок гонки. В підсумку майже половину гран-прі він протримався у другій п'ятірці. І таки заробив перші в сезоні очки для своєї дихаючої на ладан команди. Які стануть для неї воістину золотими - навряд чи іншої завзятий аутсайдер - Manor - зможе відігратися на останньому етапі в Абу Дабі. А значить замкне кубок конструкторів і не отримає $30 міл. призових від FOM. Остання команда традиційно не отримує взагалі нічого.
А ось головний улюбленець уболівальників Феліпе Маса ні чим не зміг порадувати своїх вболівальників. Для нього це був останній домашній етап Ф-1, але на 48-му колі віце-чемпіон безславно світу розбив свій Williams...
Отже, ім'я чемпіона ми дізнаємося не раніше 27 листопада. Що б стати чемпіоном, Хемілтону необхідно не тільки вигравати, але і сподіватися що Росберг фінішує не нижче третьої позиції - зараз їх розділяє 12 очок. І все говорить про те, що Ніко знову постарається мінімізувати всі ризики.
Результати гран-прі Бразилії
Пілот
Болід
Час
1
Льюїс Хемілтон
Mercedes
3:01:01.335
2
Ніко Росберг
Mercedes
+11.455
3
Макс Ферстаппен
Red Bull
+21.481
4
Серхіо Перес
Force India
+25.346
5
Себастьян Феттель
Ferrari
+26.334
6
Карлос Сайнс-молодший
Toro Rosso
+29.160
7
Ніко Хюлкенберг
Force India
+29.827
8
Даніель Ріккьярдо
Red Bull
+30.486
9
Феліпе Наср
Sauber
+42.620
10
Фернандо Алонсо
МсLaren
+44.432
11
Валттері Боттас
Williams
+45.292
12
Естебан Вікон
Manor
+45.809
13
Данило Квят
Toro Rosso
+51.192
14
Кевін Магнуссен
Renault
+51.555
15
Паскаль Верляйн
Manor
+60.498
16
Дженсон Баттон
McLaren
+81.994
Особистий залік
Пілот
Команда
Очки
1
Ніко Росберг
Mercedes
367
2
Льюїс Хемілтон
Mercedes
355
3
Даніель Ріккьярдо
Red Bull
246
4
Себастьян Феттель
Ferrari
197
5
Макс Ферстаппен
Toro Rosso/Red Bull
192
6
Кімі Райкконен
Ferrari
178
7
Серхіо Перес
Force India
97
8
Валттері Боттас
Williams
85
9
Ніко Хюлькенберг
Force India
66
10
Фернандо Алонсо
МсLaren
53
11
Феліпе Маса
Williams
51
12
Карлос Сайнс-молодший
Toro Rosso
46
13
Ромен Грожан
Haas
29
14
Данило Квят
Red Bull/Toro Rosso
25
15
Дженсон Баттон
McLaren
21
16
Кевін Магнуссен
Renault
7
17
Феліпе Наср
Sauber
2
18
Джоліон Палмер
Renault
1
19
Паскаль Верляйн
Manor
1
20
Стоффель Вандорн
МсLaren
1
Командний залік
1
Mercedes AMG F1 Team
722
2
Red Bull Racing
446
3
Scuderia Ferrari
375
4
Sahara Force India F1 Team
163
5
Williams Martini Racing
136
6
McLaren Honda Formula 1 Team
75
7
Scuderia Toro Rosso
63
8
Haas F1 Team
29
9
Renault Sport Formula 1 Team
8
10
Sauber
2
11
Manor Racing MRT
1
Категория: Автоспорт