Формула-1 Гран-Прі Угорщини: Переломний момент
Опубликованно 01.06.2019 07:30
Рівно в середині сезону, на 11-й 21-ї гонки, змінився лідер чемпіонату. Після впевненої перемоги в Гран-Прі Угорщини турнірну таблицю очолив діючий чемпіон світу Льюіс Хемілтон, випередивши свого напарника по команді на 6 очок. Адже все могло скластися інакше!
Такого ще не було, щоб у першій кваліфікаційній сесії чотири рази вивішували червоні прапори! Погода не віщувала грози, але вона вибухнула над Хунгарорингом якраз перед кваліфікацією. Старт відкладали на десять хвилин, потім ще на десять, але врешті-решт дали, після того як злива вірш і трасу проінспектувала машина безпеки. Не даремно адже команди возять по етапах дощові шини!
Вперше в історії Формули-1 на трасі угорської застосували електронні засоби фіксації виїзду з траси. Датчики фіксували пілотів, які зрізають повороти, але під дощем навіть простий наїзд на білу лінію кордону асфальтового полотна, яке до того ж оновили, загрожує занесенням та аварією. Що і підтвердили деякі пілоти.
Тим не менш, підсумки кваліфікації виявилися досить передбачувані. В черговий раз перше поле зайняли пілоти Mercedes, при цьому Ніко Росберг випередив Льюїса Хемілтона. Можливо цьому посприяв Фернандо Алонсо з McLaren, який на фінальному колі перестарався і його болід розвернуло. Жовті прапори змусили гонщиків скинути швидкість, і кращий коло Хемілтона був зіпсований, на відміну від його напарника. Вторяй ряд стартового поля зайняли пілоти Red Bull на чолі з досвідченим Ріккьярдо. П'ятим кваліфікувався Феттель з Ferrari, а ось його партнеру по команді Кімі Райкконену, не пощастило, і він стартував лише 14-м. шосту позицію зайняв Карлос Сайнц, випередивши свого земляка з McLaren. За Фернандо Алонсо стартував Дженсон Баттон, а замикають першу десятку пілот Force India Ніко Хюлькенберг і Williams Валтерри Боттас.
Старт гонки вже проходив з абсолютно сухому асфальту і при літньому сонечку. Краще інших стартував Даніель Ріккьярдо, який в першому повороті ледь не вибився в лідери. Ніко Росберг під час старту був зосереджений на своєму напарника, який зміг його випередити, і вирвався в лідери. На якийсь час Ніко навіть опинився позаду пілота Red Bull, але зміг швидко відновити статус-кво. А ось підібратися на відстань атаки до напарника Росберг не міг. На надм'яким шинах Льюїс був недосяжний.
Технічні неполадки в черговий раз убили всі надії Дженсона Баттона, який стартував восьмим і розраховував на хороший результат. Вже на п'ятому колі пілот почав скаржитися на проблеми з гальмами і його один за іншим обходили суперники. Відкотившись на останню позицію, британець продовжував обговорювати падіння тиску в гідравлічній системі. У команді спочатку вирішили зняти машину з гонку, але потім передумали. У підсумку переговори були визнані незаконними і в додачу до технічних неполадок гонщика покарали проїздом через піт-лейн. Зрештою, Дженсон Баттон зійшов з дистанції.
Серед лідерів боротьби не спостерігалося, а дійсно цікаве бій зав'язалося між 18-річним Максом Ферстаппеном (Red Bull) і вдвічі старшим Кімі Райкконеном (Ferrari) за п'яту позицію. Вони були на різних тактиках тому спочатку Макс намагався обійти Кімі, а потім ми спостерігали зворотну картину. Нехай з новим асфальтом угорська траса вже не так сильно нагадувала картинговую, але обганяти тут як і раніше вкрай важко навіть із системою DRS.
Навіть у «крижаної людини» (Ice Man - прізвисько Кімі Райкконена) не витримали нерви і він зважився на гостру атаку, але в черговий раз вона була майстерно відображено бельгійським вундеркіндом. При цьому болід Кімі обламав частина переднього антикрила про колесо машини Макса. Останньому пощастило, що обійшлося без проколу. Цікаво, що обидва пілоти в розпал боротьби не упускали можливість поскаржитися на суперника. Макс звинувачував Кімі у виїзді за межі траси, а Кімі звинувачував Макса в неодноразовому перетині траєкторії при захисті своїх позицій. Втім, судді не звернули на ці помарки уваги, справедливо вирішивши, що вони не варті уваги в такій захоплюючій боротьбі за позицію.
Що стосується лідерів, то у Росберга двічі був шанс поборотися за перше місце з напарником. Вперше Ніко наблизився на відстань атаки після першого піт-стопа, на якому механіки довше возилися з машиною Льюїса. Другий шанс представився німцеві ближче до кінця гонки, коли Естебан Гутьєррес з Haas довго не пропускав лідера. Втім, обидва шансу Росберг не використовував, так і фінішувавши позаду напарника, який не лише переміг, але і переломив хід чемпіонату, очоливши його. Третім фінішував Даніель Ріккьярдо, також очки після гонки отримали Феттель, Ферстаппен, Райкконен, Алонсо, Сайнс, Боттас і Хюлькенберг.
Вже на наступних вихідних відбудеться Гран Прі Німеччини в Хоккенхаймі. Чи вдасться Ніко Росбергу відігратися на домашній трасі?
Категория: Автоспорт