Застрягла на Шрі-Ланці, але не опустила руки: Іванка Крижанівська про зміни і новому проекті zahopleni
Опубликованно 25.05.2020 06:50
Я з Іванкою познайомилися п'ять років тому, коли прийшла влаштовуватися на роботу контент-менеджером у велике жіноче видання tochka.net. Вона стала для мене своєрідним провідником у світ розважальних медіа. Зовсім інша специфіка роботи (до цього у мене був значний стаж в політичних ЗМІ), величезний офіс опен-спейс і дуууже багато нових людей і щоденних знайомств.
Ми одночасно залишили це видання і у кожної з нас чекав свій подальший кар'єрний шлях. Я стала главредом HOCHU.ua. Іванка — два роки пропрацювала в компанії Estet і цієї зими вирішила взяти тайм-аут, відправившись на "перезавантаження" на Шрі-Ланку. У зв'язку з введенням карантину, замість запланованих 2,5 місяців, вона там знаходиться до цих пір.
Якось вирішили зателефонувати, і я по веб-камері побачила шматочок красот Шрі. А Іванка натхненно розповіла мені про те, що, перебуваючи в ізоляції, придумала новий проект zahopleni. Я запропонувала написати про нього колонку для нас, а Іванка погодилася.
Я давно перестала загадувати і мислити категоріями, ким я хочу бачити себе через 5 років. Частіше всього життя настільки прекрасна в своїй непередбачуваності, що прорахувати все наперед не можна. Проект zahopleni — це, якщо можна так сказати, результат моєї повністю перевернутої життя з ніг на голову. І хоча зараз така ситуація зачепила мільйони людей по всьому світу, мої дійсно великі трансформації почалися в грудні 2019 року, спланувати і мріяти про це 5 років тому було абсолютно неможливо.
Напевно, варто почати з передісторії.
Все своє життя я пов'язую з туризмом і подорожами. Навіть отримала профільну вищу освіту — менеджер з туризму. Правда, ця професія нічого спільного не мала з дитячими мріями — подорожувати і ділитися корисною інформацією з людьми. Тому, пропрацювавши в парі готелів і туристичних агентствах, шляхом складного трудового росту, я потрапила в світ медіа, де знайшла себе.
Я очолювала онлайн-видання мільйонник, і раділа тому, що одна з моїх дитячих мрій здійснилася — могла контролювати ту інформацію, яку споживали мільйони наших читачів, і хотіла, щоб вона мала сенс і була розважально-пізнавальної.
Ну, а подорожі я залишила "для себе". У процентному співвідношенні на мої подорожі я витрачаю 70% свого доходу. Житло, одяг, продукти харчування — це все в дусі мінімалізму, а ось подорожі — на максимум. Я ніколи не любила турпутівки і стоптані місця туристами, і найчастіше в нових містах і країнах прокладаю власні маршрути, спираючись на рекомендації місцевих.
Таким чином, мої подорожі наповнені історіями, пригодами і незабутніми спогадами.
Останні два роки я працювала в компанії Estet, керувала процесами digital-трансформації компанії, а також очолювала онлайн-видання про красу, яке входило в холдинг. Але внутрішнє бажання рости і працювати над повністю своїм продуктом все більше і більше росло в мені.
Чітко пам'ятаю день, коли я зрозуміла — володію достатньою кількістю знань і досвіду, щоб допомагати туристичного бізнесу в таких напрямках, як digital-маркетинг і PR. І таким чином організувала консалтингове агентство T ART. Це були перші числа грудня 2019. А вже 12 грудня, спільно з департаментом туризму Абу-Дабі ми провели спільний захід для українських блогерів та представників ЗМІ у одному з київських закладів. Все пройшло так вдало, що підтвердило мою віру в те, що я на правильному шляху.
14 грудня я полетіла в Азію "на зимівлю". На 2,5 місяці. За планом були острова Шрі-Ланка і Балі, а також написання стратегії для свого проекту і пошук клієнтів. І все починало складатися як не можна краще. Я бачила зацікавленість у співпраці від великих гравців туристичного бізнесу. І прийняла рішення залишити компанію Estet, щоб повністю зосередитися на своєму проекті.
Перебуваючи на Шрі-Ланці взяла тайм-аут і вирішила пройти 10-денну медитативну практику Віпасана. Одна з головних умов курсу — повна ізоляція від зовнішнього світу. Коли на 11-й день, я взяла в руки телефон і відкрила новини, я зрозуміла що світ сильно змінився. З ним трапився COVID-19. Туристична сфера повністю зупинилася, скоротилися всі бюджети на її розвиток і немає чіткого розуміння, коли все відновиться.
Ну, а мене особисто чекав ще один сюрприз, на цей раз від уряду України — закриття повітряного простору для всіх міжнародних авіакомпаній.
Купувати нові квитки на літаки українських авіаліній за завищеними цінами для повернення додому мені не представилося можливим. Тому, за станом на травень місяць 2020 року, я живу в місті Канді з рюкзаком речей в одному з місцевих готелів. Тут суворий комендантську годину, виходити на вулицю не можна, закриті магазини і навіть аптеки і єдиний мій друг — це телефон, який дає можливість бачити рідних та близьких, друзів... і спостерігати в Instagram за їх подорожами. Подорожами за власними спогадами з минулих поїздок.
Адже зараз, коли світ закрив всі межі — нам усім ще більше хочеться подорожувати. Гугл-карти і онлайн-музеї не рятують. Нам потрібні історії, які ми і колекціонуємо в подорожах, адже саме через них ми пізнаємо світ.
Давайте подорожувати за спогадами своїм і чужим, продовжуючи вивчати світ, навіть будучи захопленими (ненадовго) коронавірусом.
— подумала я і вирішила запустити проект zahopleni.
Українське слово "захоплено" — дуже багатогранне, і якщо спробувати перекласти його на російську, то наближено це буде і "захоплено", і "захоплюючі", але також і "захоплено". Вся суть в одному слові: zahopleni очі, люди, історії.
Мета проекту zahopleni — поділитися з світом історіями подорожей або цікавими фактами, які захопили нашу пам'ять і, можливо, змінили ставлення до життя, а, може, і саме життя. Адже у кожного справжнього мандрівника є така історія, яку він розповідає і при цьому україномовні відзначають "в тобі такі захоплені очі".
Я точно знаю, що у кожного є така історія. Пізнавальна, захоплююча, цікава, така історія, яку хочеться ділитися з усім світом. Це може бути історія знайомства з неймовірною людиною високо в горах, який відкрив вселенську мудрість або знайомство в барі, завдяки якому ви дізналися про секретному місці або википедийная історія стародавнього народу, яка не дає вам спокою. Все має свою історію, і я точно знаю, що допитлива людина обов'язково захоче про неї дізнатися і зробити він це зможе на сторінці zahopleni.Зараз я на самому початку нового шляху, але впевнена, що попереду так багато всього цікавого і непередбачувано-прекрасного. Знайомства, люди, колаборації і це теж історія.
Категория: Мода