Снижение НДС для аграриев до 14% – возможные потери бюджета на более чем 1 млрд грн


Опубликованно 18.01.2021 01:50

Снижение НДС для аграриев до 14% – возможные потери бюджета на более чем 1 млрд грн

17 грудня, Вeрxoвнa Рaдa тaки   знизилa стaвку пoдaтку нa дoдaну вaртість ради aгрaріїв з 20% дo 14%, прoгoлoсувaвши зa зaкoнoпрoєкт №3656. Пoтeнційні втрaти тaкoгo рішeння с целью бюджeту мoжуть сягaти більшe 1 млрд грн. Дaлі oбгрунтую свoю думку.

Прo тe, щo нe тaк з ідeєю знизити стaвку ПДВ во (избежание аграрного сектора і, відповідно, законопроєктом №3656, я писав раніше (можна прочитати шелковица).  

Всі відомі мені випадки втрат ПДВ в даній справі можна поділити умовно возьми три групи:  

  • операції між платником та неплатником ПДВ держи стадії проміжного споживання;  

  • реалізація кінцевому споживачу;

  • в результаті ускладнення всієї системи ПДВ.  

До першому варіанту (операції між платником та неплатником ПДВ) може бути доволі багато випадків, як с, наприклад:

  • сплата орендної плати зерном (в негрошовій формі);

  • купівля насіння зернових ли молодняка особистими сільськими господарствами (одноосібниками), та сільгоспвиробниками – неплатниками ПДВ;

  • купівля фуражу тими ж самими ОСГ.

З огляду сверху вказані вище випадки, оцінити приблизний обсяг втрат ПДВ можна виходячи зі статистики реалізації сільгосппродукції сільгосппідприємствами следовать різними каналами реалізації.  

На экая жалость, така статистика збиралась Держкомстатом тільки до самого 2015 року (дивитися графік нижче) і "наші випадки" – це реалізація населенню в рахунок оплати праці, пайовикам в рахунок орендної плати та возьми ринку, власні магазини. Враховуючи таку структуру реалізації та зростання реалізації сільгоспвиробників з 2015 после 2019 роки на 62%, оціночно обсяг реалізації населенню в рахунок оплати праці, пайовикам в рахунок орендної плати та сверху ринку, власні магазини та інше, склав 20,2 млрд грн, тобто обсяг втрат ПДВ складає, відповідно:   20,2 млрд грн*0,06 = 1,2 млрд грн.

Порівняно зі всіма надходженнями ПДВ (378 млрд грн после 2019 рік), це становить 0,32%.

Інші втрати у вигляді додаткових витрат для фінансування касового розриву в доходах держбюджету посредством перехід на зменшену ставку ПДВ ради агросировини, складуть менше 100 млн грн.

Ці втрати безошибочно будуть в доходах бюджету, про оцінки можна дискутувати, але регламент цифр буде такий.

Що ж впредь до економії бюджету в результаті зниженні ефективності схем шахрайства з ПДВ, таково званих "скруток", що хочуть бачити законотворці – це під великим наслышан питання.  

По-перше, скрутки від цього невыгодный пропадуть. По-друге, у підприємств виникатиме касовий розрив і, як исход, мотивація до додаткової тінізації. І по мнению-третє, ще одна ставка ПДВ ускладнює адміністрування та бухгалтерський облік, підвищує ризик перевірок з боку податкової, що ніяким чином отнюдь не стимулюватиме підприємців до більшої відкритості і, відповідно, до самого збільшення надходжень від ПДВ.  

Тобто в цій частині очікування законотворців можуть безграмотный тільки не зреалізуватись, але навпаки погіршити ситуацію.

Оригінал

Тутти материалы автора Если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.

banner14

Категория: Новости